zondag 19 november 2023

Thema heksen

We werkten rond het thema heksen.
Buiten werden er pompoenen getekend met een griezelig gezichtje...


















In de klas kwam er een heksenhoekje.
De kinderen konden er lekkere heksensoep bereiden en vlogen rond op hun bezems













Ook in de herfstbak werd nog verder ontdekt.




We maakten een groepswerkje maar dit keer met heksen.




Op vrijdag maakten de kleuters heksenpap met het wenspoeder van heks Nina




mmmm dat was lekker...

























Met het draairad werd er geteld en ook heksensoep gemaakt.



Maar ook in de kring gingen we regelmatig tellen, zingen en soep maken.


We vonden een tovertouw in de klas, samen ontdekten we de lengte van het touw en leerden we over lang en kort.




Het was wel een heel lang touw.

Met de klei maakten we zelf onze ingrediënten voor de heksensoep.
En ook hier werd er weer volop geteld met opdrachtenkaartjes.















Fier op hun pompoentjes...



en kunstwerkjes.


In de schrijfhoek schreven we recepten voor de heksen.






We deden een schrijfdans waarbij onze heksenketel helemaal ontplofte...




Tekendictee rond de heks






We speelden een verhaaltje na van Nieuwgierig Lotje
Wat deden ze dat goed.





Op de computer konden ze de verhalen nog eens opnieuw beluisteren en bekijken




In de bouwhoek werden heksenhuisjes gebouwd





Werkjes maken




De fantasie eens loslaten want wat tovert heksje Nina?












We leerden het liedje van de 6 heksen

https://www.youtube.com/watch?v=HIEqeXAbyOA

En een versje:

Ik ben de heks

Ik ben de heks op de bezemsteel,
Ik woon in het zwarte spookkasteel,

Met mijn kat en mijn spin.
En een grote wrat op mijn kin.

Ik tover gekke dingen, zoveel als ik wil.
En maak iedereen bang, vooral als ik gil.

(Hieieieieie)

 Abracadabra Wiedewie
Een …. Is wat ik nu zie.

 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grootouders op bezoek in school

 De kinderen keken er erg naar uit maar maandag was het eindelijk zo ver. ... De grootouders kwamen op bezoek in onze school. Samen hebben w...